Friday 25 May 2012

cantik sudah pemberian ALLAH~



ALLAH jadikan semua cantik.cuma kecantikan yg ALLAH bg tu berbeza .
so,kena bersyukur la ape yg ALLAH berikan kepada kita dgn kecantikan yg ada.
jangan nk persoalkan apa yg ALLAH bg dgn mmbandingkan-bandingkan kecantikan kita dgn org lain.
masing2 ada kelebihan dan kekurangan.
sempurna da ALLAH bg kat kita cuma x sesempurna junjungan besar NABI MUHAMMAD S.A.W
jangan la kita nak mngutuk kecantikan org lain sbb itu ciptaan ALLAH. ALLAH tak suka tau. tak baik. mentang2 muka cantik. nak kutuk org pulak. hati tu belum tentu cantik lg kan. hati aqilah kamarulzaman ni pun belum cantik lg . peringatan kita semua. xkire lelaki atau perempuan. muka hensem tp hati xcantik watpe. muka lawa tp hati xcantik watpe. kan3. (muka qila x lawa apatah lg hati ni) ish3.

n then kita tak payah la nak plih kwn2 yg cantik dan hensem sperti diva gitu.
buang mase je. cantik kwn tu boleh smpi akhirat ke??reput jugak mke kite nnti.
perangai pun belum tentu cantik. kdg2 kwn yg perasan cantik ni,bila kita susah die jauhkan dri dr kita, susah gak.saya ckp ni bkn semua la.segelintir je. kawan2 qila lg cantik,rupa cantik,hati pun cantik. untung sapa dapat kwn2 aqilah kamarulzaman. USNA ~ amboii.. promote kwn pulak ye qilah.  ceeh~ tak dela. but,kita nak cari kawan biarlah yg ada agama.bukan qila cakap jgn kawan yang agamanya terumbang ambing tapi itulah tugas kita untuk menjadi da'ie(pendakwah),memimpin sahabat kita itu ke jalan ALLAH.jangan pula kita mengikut perangai yg tak baik . nauzubillah min zalik.

daripada ABU HURAIRAH R.A ,NABI MUHAMMAD S.A.W bersabda;
"seseorang insan adalah terikut-ikut dengan adat kebiasaan sahabatnya.Maka hendaklah kamu melihat dengan siapa kamu bersahabat."  Riwayat al-Termizi dan al-Hakim.

tengok.. nabi pun ada pesan. kita perlu cerewet memilih sahabat kerana bertemu dengan seseorang sahabat yang baik adalah sesuatu ketenangan jiwa~ aqilah kamarulzaman da melencong da ni.. cerita pasal lain, tak pe. ilmu kan,insyaALLAH.

kejadian ALLAH itu semua cantik,ALLAH jadikan kita sebagai makhluk,hamba yang cukup sifat,sempurna da. jangan nak pertikaikan lagi . ada yang lebih cantik drpd kita. mungkin itu kelebihan dia, mungkin kelebihan kita lain. jangan sampai iman kita terkandas dengan cucuk muka sana sini. botox la susuk la, seumpama dengan itulah.ini bukan tuju kepada wanita sahaja bahkan kepada kaum lelaki juga. ada je lelaki yang botox segala bagai, muka da handsome tp botox pulak. tak patut langsung. moga ALLAH mengampuni dosa2 mereka. amiinn.

kita kena bersyukur apa yang ALLAH bagi, jangan nak persoalkan apa yang ALLAH beri. jangan lihat kenikmatan yang lebih pada orang lain tp pandang orang yang lebih rendah darjat drpd kita,sesungguhnya mengajar diri kita ini bersyukur.ALLAH beri kat kita cukup sempurna da.

#peringatan kepada semua termasuk diri ini
#yang baik datang dr ALLAH,yang buruk dr aqilah kamarulzaman sendiri
#jaga hati,jaga iman =)
#salam sayang,ukhwah fillah.




2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. comot cer tgk aq nyer....not blog just tumblr.....;p

    ReplyDelete