Friday 21 June 2013

Jalan yang pasti

Jalan yang pasti..  
Wow! Memang pasti
Itu jalanku
InsyaAllah, akan ku tempuhi dengan pasti

Memang pasti aku baru update blog.berabad lamanya..sarang labah-labah pun dah menginap..
Menipu gila ada sarang bagai.

Tak payah nak mengarut meraban kat sini.straight to the point je qila oii.

Entri aku hari ini jalan yang pasti.
Kenapa?
Sebab Isnin ni 24 Jun 2013 adalah hari yang paling .......
Warghhhhhh!!!! Sangat menakutkan..
Satu kehidupan baru yang akan kutempuhi.
Iaitu menjadi pelajar KUIS yang mengambil kos Ijazah Sarjana Muda Syariah dan Undang-undang.
Oh my........
Weyh! Takut! Seram!
Semua perasaan ada..menakjubkan semua perasaan ada dalam satu masa.. Poyo nya aku ni...

Semoga Allah permudahkan urusan.
Semoga keputusan yang aku ambil ni membantu kehidupan aku kelak di dunia dan akhirat..
Semoga Allah meredhai
Ma abah dah restu

Aku ambil kos ni memang ada tujuan.
Tujuan yang pasti.
Redha Allah.
Menyampaikan ilmu-ilmu yang aku belajar
Berguna kepada manusia yang lain.
Bukan semberono.

Ustaz Aku kata nak ambil kos ni memang susah.cabaran dan liku penuh onak duri.
Tetapi belajar lebih dapat lebih..dunia dapat akhirat dapat.insyaAllah.
Semoga dipermudahkan.
Mana ada belajar senang.semua susah..cuma kita saja yang membuat pilihan,nak atau tidak.
Kita yang tentukan,
'Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum itu sehinga kaum itu mengubahnya sendiri'
Sayang sekali kalau kita tak fikir dalam-dalam ayat ni..
Pilihan ditangan kita..cuma takdir Allah kita tak boleh nak menolak.terima dengan seadanya.

Dan pilihan aku
Mengambil kos yang sangat tough.
Memang susah.
Tetapi aku akan usaha gigih menempuh segala onak duri.
Memohon doaNya
Pinta sahabat-sahabat doakan
Ma abah..
Perlu semua itu kerana
Doa itu senjata mukmin.

Inikalilah.
Ehhhh.bukan politik ya..haha

#jaga hati jaga iman

5 comments: